Τετάρτη 22 Ιουλίου 2009

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΤΟΞΙΚΗ" ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ν.3386/05, 19/6/09

Η ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗ «ΤΟΞΙΚΗ» ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ν.3386/2005 ΚΑΙ Η ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Χθές το βράδυ (18/6, 20.οο μ.μ.) υπογράφηκε τροπολογία σε σχέδιο νόμου με αντικείμενο «την οργάνωση της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας, τη θεραπευτική μεταχείριση χρηστών ναρκωτικών ουσιών και άλλες διατάξεις», το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί από τη Βουλή στο μέσον της ερχόμενης εβδομάδας.Με την τροπολογία αυτή, η Κυβέρνηση επιχειρεί να τροποποιήσει στο θερινό τμήμα, αιφνίδια και «σιγανά», χωρίς συζήτηση με τις μεταναστευτικές κοινότητες και τους εμπλεκόμενους επιστημονικούς φορείς και ΜΚΟ, το Ν.3386/2005, που ρυθμίζει τα νευραλγικά ζητήματα μετανάστευσης στη χώρα μας.Μέσα στο πρωτοφανές, από πλευράς έλλειψης σεβασμού ανθρωπίνων δικαιωμάτων, κείμενο της προτεινόμενης τροπολογίας, κακουργοποιούνται αδικήματα που σχετίζονται με τη διευκόλυνση της άτυπης μετανάστευσης (τα οποία, μέχρι τώρα, είχαν πλημμεληματικό χαρακτήρα), χωρίς να θίγεται με άλλο τρόπο το ουσιαστικό ζήτημα των τρόπων καταπολέμησης φαινομένων διαφθοράς και οκνηρίας στη συνοριακή μας φύλαξη.Επίσης, παρατείνεται το «σύννομο» της προσωρινής κράτησης των υπό απέλαση αλλοδαπών σε 6, έως και έπί πλέον 12, μήνες!
Η αποχαλίνωση της προτεινόμενης ρύθμισης έρχεται να προστεθεί στην ήδη αντισυνταγματική 3μηνη κράτηση, που ισχύει έως σήμερα, παραγνωρίζοντας, εκτός από το Σύνταγμα και αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), το οποίο έχει κρίνει ότι αυτού του είδους η κράτηση δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 7 ημέρες! (Απόφαση Σαάντι κατά Μ.Βρετανίας)
Παρά ταύτα, οι συντάκτες της τροπολογίας θεωρούν ότι «ο χρόνος των τριών μηνών που επιτρέπεται να κρατείται ο αλλοδαπός έχει αποδειχθεί στην πράξη ανεπαρκής στις περιπτώσεις που δεν είναι εφικτή η άμεση εκτέλεση της απέλασης για διάφορους λόγους», έτσι τους φάνηκε «επαρκέστερο» το εξάμηνο ή, γιατί όχι, το έτος (!!!) του επιτρεπτού περιορισμού της ελευθερίας και εγκλεισμού ανθρώπων που δεν διέπραξαν κάποιο ποινικώς κολάσιμο αδίκημα.
Ως «επαρκέστερο» φαίνεται να κατανοούν το «αποτρεπτικό» της -επακόλουθης της αποφυλάκισής τους- υποτιθέμενης «συρροής στα αστικά κέντρα, της διακινδύνευσης της δημόσιας υγείας και της διάπραξης σοβαρών (;) εγκλημάτων», δηλαδή της ισχυρής διακινδύνευσης της δημόσιας τάξης. Στη συνείδηση των συντακτών της τροπολογίας, αυτό φαίνεται να είναι το αναπόδραστο βιοτικό «προφίλ» ενός ελέυθερου (ή, ορθότερα, μη κρατούμενου) υπό απέλαση αλλοδαπού.
Στην πράξη, τυχόν τροποποίηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου με τον παραπάνω τρόπο, θα σημάνει αύξηση των μικρών και μεγάλων «τραγωδιών» που λαμβάνουν καθημερινά χώρα στους χώρους κράτησης και πέριξ αυτών, όπου φυλάσσονται επί μήνες και χρόνια ολόκληρες οικογένειες, όπου μεγαλώνουν μικρά παιδιά... Και βέβαια, θα ενισχύσει την διεθνή εικόνα της χώρας μας, ως χώρας που «δεν διαθέτει κουλτούρα σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων» και πιθανότατα να οδηγήσει σε μιαν ακόμη καταδίκη της από τα διεθνή δικαιοδοτικά όργανα, πλήττοντάς μας τόσο οικονομικά όσο και από πλευράς κύρους.
Η τοξικότητα, όμως, της προτεινόμενης τροποποίησης δεν εξαντλείται εδώ. ΑΠΟΚΟΡΥΦΩΝΕΤΑΙ με τον ενδεικτικό («ιδίως») προσδιορισμό των περιπτώσεων κατά τις οποίες η παρουσία του αλλοδαπού στη Χώρα συνιστά κίνδυνο για τη δημόσια τάξη και ασφάλεια.Σύμφωνα με τους συντάκτες της τροπολογίας, «επικίνδυνος για τη δημόσια τάξη και ασφάλεια είναι αυτός εναντίον του οποίου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για αδίκημα που τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών».Δυστυχώς, με την παραπάνω τοποθέτηση οι συντάκτες της τροπολογίας ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΥ, εκπλήσσοντας ακόμα και τον μη νομικό, αναγνώστη του κειμένου της τροπολογίας. Διότι, πρακτικά, σύμφωνα με αυτήν την πρόταση, οποιοσδήποτε ("νόμιμος" ή μη, κοινοτικός ή μη, αλλοδαπός)ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΕΙ για κάποιο πλημμεληματικό αδίκημα που απειλεί ποινή άνω του τριμήνου μπορεί να οδηγηθεί (και θα οδηγηθεί) στη φυλακή για έναν και πλέον χρόνο, έως ότου απελαθεί.
Είναι εντελώς ανεπίτρεπτο, σε ένα σύγχρονο κράτος Δικαίου, το να υφίσταται κάποιος τέτοιες συντριπτικές για την προσωπική του κατάσταση συνέπειες, προτού διαπιστωθεί σε δίκαια δίκη η ενοχή του και προτού ασκήσει όλα τα νόμιμα δικαιώματα στην υπεράσπισή του.
Είναι λάθος τραγικό να εξομοιώνεται ο κατηγορηθείς με τον καταδικασθέντα, και μας ξαναγυρίζει στο Μεσαίωνα.
Η «Ελληνική Δράση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα» καταδικάζει απερίφραστα αυτού του είδους τα νομοθετικά «εγχειρήματα» και καλεί τους λίγους βουλευτές που θα λάβουν μέρος στην επίμαχη ψηφοφορία ΝΑ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΟΥΝ τις προταθείσες τροποποιήσεις, ως αντικείμενες στο Σύνταγμα της χώρας μας και σε διεθνή κείμενα υπερνομοθετικής (μέσω του ά.28 του Σ) ισχύος, όπως η ΕΣΔΑ.
Προσκαλούμε, επίσης, ενεργούς πολίτες, μεταναστευτικές οργανώσεις, επιστημονικούς φορείς, οργανώσεις πολιτών και πολιτικά στελέχη να εκδηλώσουν ανοιχτά την αντίθεσή τους και να μην επιτρέψουν να «περάσει» ένα τόσο απαξιωτικό για το δημοκρατικό επίπεδο της χώρας μας νομοθέτημα.
Η Οργάνωσή μας είναι ανοιχτή σε κάθε συνεργατική δράση προς την κατεύθυνση είτε της αποτροπής της ψήφισης του εν λόγω νόμοθετήματος, είτε προς την άμεση δικαστική προσβολή του, εφόσον τελικά ψηφιστεί και δημοσιευτεί στο ΦΕΚ, έτσι ώστε να μην εφαρμοστεί ποτέ στην χώρα μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου